Kirkon juhlat

Kirkon juhlat — uusi kaupunkifestivaali Tampereella 17.—19.5.

8.5.2024
Pienoiselokuvafestivaali käsittelee toivoa erilaisista näkökulmista ja nostaa esiin kysymyksiä oikeudenmukaisuudesta

Kirkon juhlien pienoiselokuvafestivaali Eläviä toiveita nostaa esiin kysymyksiä oikeudenmukaisuudesta. Festivaalin elokuvissa nähdään Suomen sisällissodan ihmiskohtaloita, feminististä surrealismia ja oikeussalidraamojen klassikko. Elkuvat esitetään Arthouse Cinema Niagarassa lauantaina 18. toukokuuta.

7.5.2024
Kirkon juhlat on musiikin suurta juhlaa: 2100 kuorolaista laulaa Keskustorilla, sinfoniaorkesteri säestää messun

Kirkon juhlat on musiikin suurta juhlaa. Musiikkitapahtumia festivaalien aikana yli kolmekymmentä; ohjelmassa on paitsi konsertteja, myös työpajoja ja musiikillisia tapahtumia lapsille.

2.5.2024
Sirkusurut – ainutlaatuinen elämys yhdistää sirkustaidetta ja urkumusiikkia

Lauantai-iltana 18.5. kello 18 Keskustorin lavan valloittaa Tampereen maineikas Sorin Sirkus ry yhdessä Tampereen tuomiokirkon urkuri Esa Toivolan kanssa. Mukana esityksessä on myös poikakuoro Pirkanpojat johtajanaan Jouni Rissanen.

1.5.2024
Kirkon juhlat yhdistää ihmisiä ainutlaatuisessa tapahtumassa

Tampereella järjestettävät Kirkon juhlat kokoaa yhteen seurakuntalaiset, suuren yleisön, kirkon työntekijät ja eri järjestäjätahot ainutlaatuiseen ohjelmaan. Kaupunkifestivaali koostuu erilaisista ohjelmasisällöistä: puhe- ja taideohjelmista sekä jumalanpalveluselämästä. Kirkon juhlien ohjelman kantavana ajatuksena on vahvistaa toivoa tulevaisuuteen.

29.4.2024
Aleksanterin kirkossa pääsee tutustumaan monimuotoiseen hengelliseen etsintään ja elämään

Kirkon juhlilla Aleksanterin kirkossa voi tutustua ja osallistua muun muassa hiljaisuuden joogaan, meditatiiviseen valokuvaukseen, ignatiaaniseen raamattumietiskelyyn, hiljaiseen rukoukseen, pyhiinvaellukseen tai Godfulness-messuun, jotka ovat osa ohjelmakokonaisuutta Monimuotoinen spiritualiteetti tulevaisuuden kirkossa.

9.4.2024
Rock Ikonit – Ville Juurikkalan valokuvanäyttely nähdään Kalevan kirkossa

Kalevan kirkossa avataan 18. huhtikuuta valokuvaaja Ville Juurikkalan näyttely, joka on osa Tampereen seurakuntien Toivon vuoden ohjelmaa ja Kirkon juhlien taidetarjontaa. Kirkkosalissa järjestettävään näyttelyyn tulee esille yli neljäkymmentä valokuvaa tunnetuista muusikoista. Rock Ikonit – Ville Juurikkalan valokuvanäyttely on kirkossa avoinna kesäkuun puoliväliin asti.

Juhlien teemalaulu Arkipäivän taivaassa

Teemalaulun on säveltänyt ja sovittanut Sakari Löytty, sanat Jaakko Löytty. Lisätietoja videosta.